Alla inlägg under juni 2008

Av linn - 29 juni 2008 17:53

Egoist,

det är inte bara du som går sönder.

Det svartnar.

Och samtidigt som tårarna började rinna,

känns det som om hjärtat slutar fungera.

Det svartnar igen.

Och så börjar travet på TV4.

Tystnad.

Av linn - 25 juni 2008 21:30

Idag har jag jobbat, varit med Houman och John en stund, gått en promenix och nu kollar jag på teve. Hade bestämt mig för att gå och lägga mig tidigt ikväll, men känns inte som att det kommer hålla. Jag får helt enkelt vara trött på jobbet imorgon, det har ju gått bra hittills.

Hade bestämt med Houman att vi skulle på bio imorgon, syster skulle förmodligen också hänka. Men ser det inte ut som så i nuläget, eftersom jag är en klant och har tappat bort min biobiljett. Så, det var inte allt för bra jobbat av mig. Men, vi får se, det kanske löser sig.

I alla fall så slutar jag jobba 3 imorgon, ska försöka hinna med en sväng på körskolan efter det, sedan blir det hem och ut på en joggingtur. Enormt skönt är det att mitt knä äntligen tillåter att jag får röra lite på mig.

Vad hittas på i helgen då? Fredagen hoppas jag få spendera med Carro. På lördag ska jag hänga med Ewi, kanske minigolf med henne och Emelie.

Till veckan börjar ju Gatufesten också, överskattat. Fast det kommer ju ioförsig ett par som man skulle vilja glo på. Det återstår bara att se vad min plånbok säger.



The music's playing on, but something's wrong, something's gone.
The major's turning blue, and so did you, so did you.
I'm noticing the dirt, and it hurts that you left.
You really had to go, so you say, so you say.
Birds leave their nest, and they fly,
there's nobody left here but I.
If there is a chance, just one in this world,
that we'll ever dance, again as it turns.
If there is a chance, if there is a way,
there's one record left, that you haven't heard.
Av linn - 23 juni 2008 19:42

And without you, I can finally see


Midsommar var bra, svinkul faktiskt.

Det blev klädnad av stången, femkamp, brännboll, kubb, grillning, bad och massa trevliga människor.

I lördags åkte jag och Houman till Stöde, där blev det mys med min lilla släkt. Rätt skönt att ta det lugnt och bara umgås.

Nu är det i alla fall ny vecka och jobb igen. Det gick bra idag, behövde inte få dåligt samvete av att sitta inne eftersom regnet har öst ner mest hela dagen.

Hoppas på finväder till helgen, och hoppas på att Houman får ledigt helgen v29 och att han klarar uppkörningen (vilket jag tror han gör), för då drar vi till Skara. Skulle bli bäst att komma bort från Sundsvall ett tag.

Hoppas också på att jag ska få träffa Sabrina snart, min lovely.

Hoppas på massa, nästan för mycket.

Av linn - 19 juni 2008 12:05

och det kanske stämmer


En veckas jobb är avklarat. Har gått bättre än förväntat faktiskt. Fick sluta tidigare idag, då det nästan inte fanns något att göra.

Sitter hos Houman nu, han ska snart träna och jag ska träffa Linus och försöka få med mig honom på Traffiq för att plugga lite teori.

Ikväll ska jag och linus försöka skapa mästerverk, om vi inte lyckas hittar vi nog på något annat. Och imorgon är det ju midsommar, vet inte speciellt mycket än, bara att jag ska till Alice. Måste dock fixa så jag får skjuts därifrån, eftersom bussarna inte verkar vilja gå..


Av linn - 15 juni 2008 03:00

Jag saknar dig Pappa, och jag hoppas att du vet det.


Är otrolig dålig på att uppdatera, men har faktiskt haft rätt mycket för mig dom senaste dagarna.. Sabrina kom i torsdags, har saknat tjejen. Fast imorgon åker hon hem och det är kasst. Men bra är det att hon kommer tillbaka snart.

Till veckan börjar jag jobba, som det ser ut nu blir det att jag kommer vara ledig fredagar, vilket är enormt skönt. För då blir det en såndär liten långhelg. Hoppas på att få träffa Diana i veckan också. Och Nadja, så det ska jag se till att göra hade jag tänkt. På fredag är det midsommar, och jag tror att firandet kommer hållas till ute hos Alice. Hoppas på finväder så man kan bada och mysa ute massa.

Nu tror jag att jag ska sova, så man vaknar hyfsat tidigt imorgon och hinner umgås med min lovely-skåning.


Av linn - 11 juni 2008 23:26

Massa sånnadär känslor. Spenderat för många timmar med mig själv ikväll. Har haft för mycket tid att tänka. Och jag kommer som vanligt aldrig fram till någonting. Det fylls bara på i huvudet, mer och mer. Och mer.

Det känns som om man slår knut på sig själv. En sån där dubbelknut man lyckades göra med skosnöret när man var mindre, en sån man var tvungen att ta hjälp med tänderna för att lyckas få upp. Men det hjälper inte med tänder nu. Det är en sån här gång man behöver någon annans hjälp, med dubbelknuten..

Och jag vet inte ens vad jag svamlar om längre. Vet inte någonting. Ingenting alls.

Av linn - 11 juni 2008 16:58

Var ju ett tag sedan jag skrev nu, är inge vidare på det här..

I alla fall, under tiden jag varit sämst på att uppdatera har Houman och Alice fyllt hela 18 år, Grattis! Sedan i måndags umgicks jag med Diana. Det var längesedan, så massa mys var det. Duktiga var vi som sorterade hennes kläder i oaktiva respektiva aktiva -klädhögar, haha. Och så har jag äntligen fått sommarlov också. Det som saknas nu är att värmen kommer tillbaka, hela den där älskade-sommar-värme-sol-känslan. Och så lite till såklart, något jag egentligen inte alls kan sätta fingret på. Men det löser sig nog, det gör det alltid.. (jag hatar det uttrycket)

Ikväll får vi se vad som händer, träffa Lilly hade jag tänkt göra, Houman också. Får se, kanske blir några fler.

Imorgon ska man väl kolla på Guldtrofén, om det inte blir kasst väder, har för mig att det skulle regna. Inte coolt alls.

Och just det, Grattis till alla som tar studenten! bajs...


Av linn - 7 juni 2008 09:33

Är inne i en liten Lasse-period nu, längesedan nu känns det som. Men det är bra, Lasse är super.

Igår var det bad nästan hela dagen, och efter det blev det bara hem och vara seg. Solen gör en sådär utmattad, men på en skönt sätt. Begav mig i alla fall till Houman vid halv1-1 snåret, var trist att vara ensam liksom.

Snart ska jag ner på stan och träffa Carro, sedan ska vi och bada. Blir kung, för vädret ska bli bättre runt 12 har jag kollat upp.


Det kallas tvivel, det där som stör
Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör
och jag ser hur du tänker på nåt
hur du längtar dig bort
som en fågel i bur
En obehaglig distans
en konstig känsla nånstans
Det känns tomt - eller hur?


upd.

Så var man hemma igen. Har varit massa bra, Viktor och Carro är great.

Snart är det mat, grillat, mycket mums. Efter käk och dusch ska jag väl förmodligen ner till Houman, kanske att man får träffa på Hanna och Fredrik också.

Blir det bra väder imorgon lär det ju bli bad då också, skönt.

Jag gillart, enormt.

Ovido - Quiz & Flashcards